fredag 4 oktober 2013

Mager!!!!

Oj för första gången i mitt liv har jag fått höra att jag är mager, ja mager!
Har så länge jag kan minnas vart mer eller mindre överviktig, kämpat med vikten även när jag tränade som mest, med många timmar i veckan, slog mig aldrig då att jag åt fel.
Sedan några år har jag ätit LCHF och sedan början av sommaren nyttjat periodisk fast och nu när jag börjar närma mig den vikt och magmått som jag anser vara hälsosamt för mig, blir jag kallad mager!

Jag tog det som en komplimang, det måste det ha varit. Men för att få lite mera muskler har jag börjat styrketräna, då kanske jag kan gå från mager till att se vältränad ut?

Jag skiter så klart i vad andra tycker för de får tycka vad de vill, men att bli kallad mager var riktigt skoj och ett bevis på att jag är på rätt väg, då jag inte är mager utan snart normalviktig. Men i dagens allt fetare Sverige är väl normalviktiga magra!?!

jag väger ca 74-75 kg och är ca 179 lång, midjemått ungefär 82 cm, är det att vara mager?
Räknade ut att mitt BMI, vilket jag i och för sig anser som ett dåligt mått är 23,1 och idealBMI är mellan 19-25. Jag skulle kunna väga ända ner till 61 kg och ändå vara inom måttet för ideal enligt BMI, men då skulle jag nog se hemsk ut!

Inga kommentarer: