onsdag 15 september 2010

Vem ska jag rösta på.....

...när allt är så här!
Jag hoppas på ett lyckligt slut!

Snart är det val och till röstlokalen ska jag gå, men vem ska jag välja?
Ja inte SD i alla fall!
Det är så mycket snack om hur mycket jag känar på att rösta på de eller de och sedan har vi skitsnacket. Vore mycket trevligare om mer tilltalande valrörelse om partierna fokuserade på vad de kan erbjuda istället för att tala om hur dåligt motståndarnas erbjudande är.
Såg aktuellt häromdagen, de pratade med Mona Salin och Fredrik Reinfeldt, det roliga i det hela var att Mona försökte tala om vad socialdemokraterna och de rödgröna ville göra, medans Fredrik hela tiden talade om hur dåliga socialdemokraterna och de rödgröna är, nästan inte ett ord om sin egen politik. Mycket konstigt tycker jag fick känslan av ett missnöjesparti!

Med stormsteg närmar sig valet och jag måste sätta mig in i de aktuella partiernas viljor m.m.
På söndag måste jag ha mitt svar för rösta det ska jag, det är en medborglig plikt!

Inga kommentarer: