fredag 20 augusti 2010

Tänk om!


Ibland önskar jag att det fungerade som det gör på film, tänker t ex på doktorn i Star Trek som har en makapär som han drar över den skadade så läker den skadan, snabbt effektivt och smärtfritt. Är det en allvarligare skada får den skadade bara en eller två behandlingar till!
Anledningen till att jag tänker på denna finurliga makapär är så klart att jag vill bli av med min kroniska reumatism, att ha ständig värk i kroppen, att inte kunna göra allt du vill av rädsla för att skada kroppen mer, att vissa dagar bara vara hängig trött och grinig för att du inte orkar med mer från din kropp och dessutom inte vet vad du skall göra åt saken.
Tänk om någon kunde hitta på denna makapär i verkliga livet, jag skulle vara först i kö för att få bli frisk!
Jag tror alla med smärta skulle vilja att den fanns, att levas med ständig smärta är jobbigt, ja till viss del kan du lära dig leva med den, men den finns alltid där och stör.
Tänk om makapären fanns, även om den bara gjorde mig smärtfri för en dag skulle det vara guld värt, jag kommer inte ihåg när jag inte hade ont i kroppen senast, mediciner hjälper till viss del, men inte 100%.
Ibland känns det som att vara fast i en sjunkande båt som faller sönder bit för bit och där du reparerar och underhåller bäst du kan, men båten faller sönder ändå!
Nej jag ligger inte på golvet och gråter åt mitt öde, jag vägrar låta sjukdomen ta över mitt liv negativt, ja självklart har jag dåliga dagar, men de är mycket färre än de bra, fast även en bra dag finns smärtan där. Sånt är livet!
Tänk om makapären fanns!!!!

Inga kommentarer: