söndag 6 juni 2010

Nationaldagen!


Nationaldagen firades i Stöpen där min far och mor bor.
Vi började dagen med att gå tipspromenad i spåret innan lunch.
Sedan blev det lunch med grillkorv och diverce olika tillbehör, t ex stekt ägg, fetaost/tomatsallad m.m.
Därefter hade vi några timmar av lugn och ro innan vi gick för att fira dagen med några andra stöpenbor vid pingskyrkan, lokala föreningarna och pingstkyrkan ordnar underhållning och fika. Det var fjärde året som det firades på detta sätt, väldigt trevligt även om vi var tvungna att stå ut med en del kyrkliga inslag. Träffade några gamla klasskompisar som det var länge sen jag såg, trevligt. Det var även prisutdelning i tipspromenaden, farsan vann första priset och jag tog hem andra priset, inte illa måste jag säga!
Dagen avslutades med middag hos mina föräldrar.
Allt som allt en trevlig och skön dag!

1 kommentar:

Markus sa...

Inte dåligt att vinna första och andra pris, hörde att priserna var fina också, eller goda kanske =)