måndag 14 juni 2010

När jag äter en kaka!

En rolig sak som jag har upptäckt under min tid med LCHF (lite över ett år) är att när jag ibland, händer inte ofta, tar en kaka, tårtbit eller något annat med kolhydrater/socker så får jag höra att jag syndar.
Brukar säga att "Ja så kan det vara, men min synd är långt ifrån din" Då de personer som säger så oftast är kolhydrat/sockerberoende.
Ibland säger jag kanske att "Jag tar en kaka för att jag vill, inte för att min kropp kräver det!". Något som kan vara svårsmält för alla obildade som inte fattar att de inte styr själva över sitt kolhydrat/sockerberoende.

Numera pratar jag sällan om vad eller hur jag äter, de flesta runt om kring mig vet och de som inte vet vill nog inte veta. Kanske har det med samvete att göra, eller helt enkelt en ovilja att förändra hur de själva äter.
Förnekelsen är stor, de ser att jag har minskat i vikt och att jag mår hur bra som helst, men kolhydrater MÅSTE de ha, Ja då är inte LCHF något för dem helt enkelt!

Jag har gjort ett val för ca ett år sedan och tänker aldrig gå tillbaka!


Intressant artikel om en av kustbevakningens kockar.

Har dock svårt att förstå besättningsmedlemmen som säger att det är svårt i längden!
Vad i att undvika så mycket kolhydrater man kan är svårt?

Inga kommentarer: