torsdag 6 maj 2010

Uppskärpning av kosten!

För ca ett år sedan började jag med LCHF eller Jägarkost om man så vill.
Några orsaker till det var att få ordning på mage/tarm, att gå ner några kilon och cm.
Mage/tarm har blivit väldigt mycket bättre under detta året och varje gång jag slarvat med kolhydrater/socker i maten har jag som ett brev på posten blivit dålig i magen.

Målet med kilona var att gå ner 10 kg på ett år, klarade inte riktigt det till årsredovisningen utan landade på ca 8 kg och ungefär lika mycket bort på magen i cm.
Kan inte skylla på kosten utan det är helt mitt eget fel som har slarvat allt för mycket från mitten på januari till nyligen.

Nu är det slut på slarvet och en hårdsatsning fram till badsäsongen är igång, dvs de sista två kilona skall vara borta till midsommar är det tänkt (dvs 7 veckor).
Ni som följer bloggen vet att jag köpt en ny bok om The Primal Blueprint som går ut på att "äta och leva" som en stenåldersjägare. Fast i ett mordernt sammhälle, ni kan läsa själva på http://www.marksdailyapple.com/ eller på http://www.primalblueprint.com/ har inte fått boken ännu, men det kommer bli spännande läsning och säkert mycket att ta till sig!

Bara att ge gärnet och visa var skåpet skall stå!

Inga kommentarer: