tisdag 4 maj 2010

Första Humira-sprutan


Var på sjukhuset och fick instruktioner hur jag skulle ta sprutan.
Var inte speciellt svårt, efter att jag spritat på magen var det bara att lungt trycka in spetsen (ca 1 cm lång) i magen och därefter lungt och fint spruta in vätskan.
Dra ut sprutan och se glad ut, dock mådde jag lite snurrigt efteråt, troligen på grund av spänningen att sticka sig själv i magen med en vass spets, inte nått man gör varje dag, dock ska jag göra det varannan vecka, så det är bara att vänja sig antar jag!

Nu hoppas jag att medicinen gör det den ska och att jag slipper biverkningar!

2 kommentarer:

Markus sa...

Oj, den där medicinen är väl jättedyr! Över 10000 för två sprutor kostar den här.. Fått löneförhöjning?

Unknown sa...

Japp svindyr, det är tur vi har högkostnadsskydd för medicin i Sverige!
Har numera frikort på apoteket!
Mitt värde steg med ca 5000 kr i måndags när jag tog första sprutan, inte illa va!?!