måndag 18 januari 2010

Ny start och bra bok!

Jag la på mig ca 2 kg under jul och nyår efter "slarv" med maten, dvs ätit för mycket kolhydrater. Vecka 2 gick tog jag mig i kragen och började äta mer LCHF igen och vips på en vecka försvann de två kilona, nu är det tuffare LCHF som gäller för att komma i beach 2010 form!

I helgen läste jag en väldigt intressant bok: "Istället för doping" av Frank Nilsson
Där förklarar han varför en som tränar skall äta LCHF eller Jägarkost som han kallar det.
Boken är även intressant för den som inte tränar utan bara vill veta mer om LCHF, boken ger en klarare bild av varför vi skall äta LCHF.
Det är mycket kemi i människokroppen och innan vi förstår den går det inte riktigt att förstå varför LCHF är så bra för oss!
Kolla in Franks sida http://www.livlinan.eu/ för mer info.

Har även hunnit med att åka 15 km skidor i helgen, fina spår, en del folk och relativt jobbigt!
Blir nog en tur eller två nästa helg med, roligt faktiskt och jobbigt!

Han också tillsammans med frugan och mina föräldrar titta på när Skövde HF körde över Önnered med 35-17, det stod 10-0 efter 12 min och 19-4 i halvlek.
Vi kan väl säga att det fanns ett lag på banan första halvleken, i andra blev det jämnare, men det var mest för att Skövde inte hade full koncentration. Men de hade full koll på läget och vann som sagt enkelt!

1 kommentar:

Lchf-Olle sa...

http://traningslara.se/blogg/bokrecension-istallet-for-doping-av-frank-nilsson/