torsdag 3 september 2009

Trasig eker!

Igår skulle jag ut och cykla, allt var frid och fröjd.
Jag trampade på, skön medvind och hastighet på 30-35 km/h.
Sedan utan förvarning PANG!!!!

En eker har gått av, hjulet blir direkt skevt, eftersom det är ett glesekrat hjul.
Vad göra.....????
Jo jag plockar upp mobilen och ringer servicebilen (frugan), hon kastar sig i bilen och kör de 15 km jag hann innan ekern fick svininfluensa och dog!
Inte riktigt som Tour de France, där de nästan byter hjul i farten, men ändå!
Cykeln upp på stället på bilen och in i bilen, all lust att träna något annat bortblåst och ersatt med ren uppgivenhet och en del ilska på ekrar och svininfluensa.... dvs inte trevlig att umgås med!
Då tittar grabben på mig från barnsstolen, skiner upp i ett stort leende och utbrister "Pappa".... där var den ilskan bortblåst.... skönt att ha barn, de vet hur de gör en glad... eller i alla fall gladare igen!
Nu får jag punga ut med lite pengar, för att fixa hjulet, sedan blir det förhoppningsvis några fler turer innan cykeln skall ställas in för vintern!

Inga kommentarer: