tisdag 1 september 2009

Svinjakt!

Har märkt en otäck reaktion i mataffären!En man i ca 55 års åldern, vi kan kalla honom Rune, hostar lite.
Rune hostar i armvecket och efteråt tittar han sig oroligt omkring.
Alla, ja alla tittar på Rune, hatiska blickar, har du nu smittat hela affären med svininfluensa din dj-vel! Några går till och med en rejäl omväg runt Rune långt efter att han hostat klart.
Rune och hans fru smyger lite skamset iväg och båda hoppas att han inte skall hosta igen, för då kommer nog lynchmobben!
Själv står jag förundrad över reaktinen med en paprika i handen, då slår det mig att frukten och grönsakerna måste nog tvättas i sprit när jag kommer hem, smaka vad det smaka vill, bara jag inte hamnar i Svinbladet som det andra dödfallet för svininfluensan!

Detta är vad medierna har skapat och värre kommer det att bli, tro mig!
Kanske kommer vi att få en ny häxjakt, eller skall vi kalla det svinjakt?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Skoj att jag kunnat påverka lite!

Anonym sa...

Hehe, bra skrivet!