lördag 12 september 2009

Slutdiskuterat!

Ibland orkar man bara inte!
Var på konferans torsdag - fredag och på middagen på kvällen började vi diskutera mat och vi kom efter en stund in på LCHF, mättat fett och kolhydrater.
Diskussionen var till en början givande, men så fort anhängare till kolhydrater och omättat fett kände sig hotade började de hänvisa till att det fanns "massa" forskning som stödde dem och sa att "min" kost var farlig!
Jag frågade självklart vart det stod och ville ha sidor jag kunde läsa det.... svaret... ja det är shockande!
Det vet ju alla att det är så!
Jaha, men inte jag, så vart står det?
Vart står dina forskningsrapporter då, blev svaret.
Jag hänvisade då till Doktor Dahlqvist sida och Kostdoktorn.
Då blev de sura och sa att, man vet ju i alla fall vad du tror!
Ööö ja, vilken överraskning!
Sen var de tvugna att gå på toa, alla!
Jag tog det som en seger, jag hade svar på alla deras frågor och kunde hänvisa till vart de kunde läsa om fördelarna med LCHF, medans de hade noll svar utan bara antaganden och fördomar!
Seger till LCHF skulle jag säga!

Svårt att ha en kreativ diskussion med alla dessa kolhydratsälskandefettskrämda människor!
Börjar förstå vad Doktor Dahlqvist och alla andra förespråkare för LCHF tampas emot!

Kämpa på!

Inga kommentarer: