fredag 25 september 2009

Kriget mot margarinet!

Jag har startad mitt eget krig mot margarin, denna kemiprodukt som får det att vändas i magen varje gång jag ser någon köpa det eller äta det.
Jag tycker att det borde vara förbjudet att sälja kemiskt skräp, tänk om någon skulle komma på att vi kan göra blåbär av kärnavfall och så säger en myndighet att detta är jättenyttigt och dessutom behöver du aldrig mer använda en ficklampa, skulle du äta det då?
Karin Ahlborg skriver om margarin här

Jag tror inte folk inser vad de egentligen äter, men om de läste bara denna lilla folder tror jag flera skulle välja annat att äta!
Det är skrämmande att se hur man skapar t ex målarfärg och hudkräm av samma kemiska sörja som de också gör margarin av, skulle någon av er äta hudkräm på mackan?

Jag tror att om svenska folket slutade äta margarin till förmån för smör och bregott skulle flera sjukdomar minska, t ex astma, allergier, hjärtsjukdomar m.fl.

Livsmedelsverkets "experter" tog för en tid sedan fram en lista på 72 vetenskapliga studier, som på ett övertygande sätt skulle visa just hur hälsovådligt mättat fett är, så visade en grupp oberoende forskare nyligen att möjligen två (2) av studierna kan anses tala i den riktningen - medan sjuttio (70) av dem antingen är helt irrelevanta i sammanhanget, eller t.o.m. visar att mättat fett är nyttigt.

Dessutom finns det pengar att tjäna

speciellt inom skolan

Jag tycker alla borde kämpa mot denna förbannelse som margarin är, börja hos dig själv och sluta nu att äta margarin!

Inga kommentarer: