fredag 12 september 2008

Varför?

Hur kommer det sig att det är så många i min och min frus släkt som fyller år under början på hösten?
Räknade lite snabbt och kom fram till att det är 6 st från den 20/9 till den 10/10 och av dessa fyller hela 4 st år inom tre dagar. Det går nästan åt mer presenter under dessa dagar än det gör under julen, måste finnas något annat att göra runt jul och nyår än att pöka!

Kommer osaligt att tänka på en gammal sång av Ronny och Ragge där en textsträng går, "Pökgummit är min bästa vän". Tror hela släkten skall få en ranson pökgummin i julklapp och pökförbud under jul, har inte råd och tid med flera födelsedagar i denna period!

Kan tillägga att jag råkar vara en av dessa så lite plus går jag i alla fall :-)
Sedan är ju tårta gott, inte för att jag behöver någon men ändå!

Inga kommentarer: