tisdag 15 juli 2008

Simförbud!

Jag var iväg och simmade igår. När jag hade simmat ca 45 minuter började simklubben fixa till sina banor, de brukar normalt använda sig av två banor, men igår skulle de ha fyra.
Vilket gjorde att bassängen kom att se ut som följande:
4 banor som simklubben använde för simträning, 3 banor som det var lek i och 0 banor för oss simmotionärer.
Jag blev förbannad och påtalade detta för en av badvakterna, han svarade att det var fyra hyrda banor och att vi var så få som simmade. (Det var vid tillfället 4 som lekte och 3 som simmade). Dessutom tillade han glatt att det blir mycket bättre när nya badet är färdig byggt!
DET NYA BADET ÄR KLART HÖSTEN 2009!!!!!!!!!

Jag insåg det som jag borde förstått redan tidigare, motionssimmare skall hålla käften och gå och simma på motionssimmartid. Varför sa han inte det då, den käre badvakten!
Så för att vara en god medborgare tänker jag göra det, att simma i lekdelen är ju som att vilja ta självmord! MEN JAG BYTER INTE DAG UTAN PROTESTER!!!!

Inga kommentarer: